Tuesday, October 27, 2009

Musuh Dalam Selimut!



Barangkali betul juga cadangan sahabat saya ini, lagi banyak kita cakap lagi banyak masalah akan timbul! Senyap itulah hikmah katanya! Dan dia harap saya tak marah kerana dia menegur. Maka disini saya nak cakap siapalah saya ini, nak marah-marah orang! Saya ni hati lembut je(hehe), mana lah pandai nak marah-marah orang!

Saya bukan PAS! Tetapi saya melihat PAS ini satu "benda" yang seronok untuk dikaji! Maka atas dasar itu, izinkanlah saya untuk membuat berberapa pandangan berkenaan "benda" yang saya seronok menkaji ini!. Saya rasa tidak ada masalah kan? Mungkin saya diangap menyibuk tetapi siapa anda untuk menghalang saya untuk menjadi penyibuk?

Saya tetap nak cakap apa yang saya nak cakaplah! Saya nak cakap dalam PAS kini ada musuh! Kerana musuh-musuh inilah masalah-masalah dalam PAS payah nak selesai! Saya cakap ni straigt to the point!

Jadi, apa salahnya saya? Salahkah saya mengatakan dalam PAS ada musuh? Adakah PAS menganggap "dirinya" suci dari musuh-musuh ini?

Percayalah sekiranya PAS menganggap "dirinya" suci dari musuh-musuh ini, maka berani saya katakan bahwa PAS bukanlah sebenar-benar parti islam! Islam yang dilaungkan itu tak lebih daripada retorik jijik ahli politik semata-mata!

Dan antara banyak-banyak musuh (bagi saya), musuh inilah yang paling harus di takuti oleh PAS! Saya hanya bagi pandangan sahaja. Pandangan agar "pemain-pemain" dalam PAS itu berhati-hati. Itu saja! Apakah salah saya menjadi penyibuk disini?

Dan saya yakin dalam isu terbaru ini, Tok Guru tidak salah! Tok Guru hanya "membuat hukum" atas bisikan-bisikan pembantu disebelahnya! Busuk dan jijik bisikan yang diterima maka benda yang keluar tak lebih dari itulah!

Baca juga komen dari DR MAZA. Beliau juga percaya masalah dalam PAS kini kerana ada bisikan pihak ke tiga. Pihak ke tiga yang mempunyai agenda-agenda tertentu!

Saya tak mau cakap panjang dah. Panjang-panjang orang tak faham, wat penat saya tulis je!(hehe)

Apapun, sama-samalah kita menghayati ucapan Dato' Dr Haron Din berkenaan musuh dalam selimut ini! Ada 3 semuanya tp kat atas tu saya letak satu je. Carilah sendiri kat youtube tu! (Takkan tu pun nak kena ajar..hehe)

p/s : esok 28 oktober!..kalau-kalaulah ada orang yang perasan..hehehe

6 comments:

PEMENANG said...

musuh dalam selimut....

hanta orang umno cam aku kat dalam selimut PAS ...haha

ok x idea nih?

menyamar cam parasit tuh....cover dia nye badan dengan selimut...

ngarut2 aku nih

PEMENANG said...

xpe2 bagus isu nih..

PAS jadi perhatian..nanti dengan sendirinya manusia akan mengkaji PAS...

cam tindakan osama la....

last2 Islam jadi perhatian

farhan said...

salam ikut kir la kir saya ..hehe xsebok ehh harus disibukkan,terperasan pasal 28 hb iaitu hari ni... baru hbis meeting TGNA dan TGHH di KL.. SMUA selesai dgn baik insyaALLAH...

madsha_88 said...

sedih sebab org xperasan ada apa dgn 28 oktober..hehe

tak mengapalah, biarlah saja saya membawa hati yang lara ini jauh dari manusia..

hehe

ai said...

sy perasan! tp sy tdk online...selamat hari lahir yg ke 21 ye..itu umur kebebasan, tulislah lagi! i am always behind u.

madsha_88 said...

haha..perasan pon janganla cakap cam tu!

segan la saya!..hehe

btw, tq