Wednesday, February 20, 2008

Mati Hidup Kembali

Salam..buat kali pertamanya aku xupdate blog dlm mase sebulan lebih..sori la pd sesape yg bukak blog aku ni..sape suh bukak?..haha..manusia ni biasanya semangat awal2 je..da lame2 jd mls la plak..xcaya tgk blog paid, hafzi, bai..hehe..diam seribu bahasa semuanya..sifat manusia camtu kan..nk wat cane?..tp ade je yg tetap istiqomah dlm berblog..cam saiful islam..rajin giler dia menulis..


Bukan xnk update tp sibuk nk mampus..hehe..bleh caya ke?..bukan sibuk mane pun tp saje mls nk update..tp ari ni pemenang suh update..sian kat dia..maka aku pun update la..antara sbb xupdate pertamanya sbb ari tu tgh exam..so, exam lbih penting dari blog kan..hehe..pastu g turki, Syria n Jordan start 24hb sampai 9hb..xpenah2 dlm hidup aku bercuti sampai 2 minggu lbih ni..sejarah baru la kira..pastu sesampainya di umh..tenet plak xde..so, xleh la update..mantap x alasan aku..hehe



Tenet yg xde ni ibarat ‘hidup yg mati’ la bagi aku..tambah2 belajar kat mesir ni..segala sumber maklumat adalah melalui internet semata2..jd, bila tenet xde..terputus sgala hubungan la..sedih tak?..ari tu tiba2 je org kate parlimen Malaysia dah bubar..sedih giler aku xtau maklumat sepenting itu..penting ke?..hehe..penting tu xde la penting sgt..tp xberkembang la klu tenet xde..tp yg bagusnye bila tenet xde adelah masa aku jd panjang..aku pun xtau sbb ape..


Jd, sekarang ni tenet dah ade..2-3 hari dah sbenanye..umpama ‘mati hidup kembali’ lah..umpama saje..sbb aku xpenah mati lg..hehe..kerna hakikatnya mati cuma sekali saje..dan selepas mati kita mesti hidup balik..utk terima result drpd tuhan ttg amalan2 kita didunia..same ada ke syurga ataupun neraka..kalau ke neraka jugak kita setelah tuhan bgi akal fikiran pd kita..dgn pelbagai nikmat lg..mmg padan muka benar lah kita mase tu..moga2 kita xtergolong la dikalangan mereka itu..


Ok.la tu..pemenang suh update pasal turki sbenanye..tp ilek r dulu..tgk r ari jumaat ni klu aku rajin aku update..


Salam

No comments: