Tuesday, May 6, 2008

Suasana Spotting Anatomy 2nd Year

Salam..dengan berakhirnya spotting anatomy pg td maka berakhir la practical exam utk tahun 2 ni..tinggal lg written ngn oral..lbih kurang 2 minggu lebih lg..


Jadi, aku cerita la lbih kurang pasal hari ni..utk spotting ari ni ada 11 stesen semuanya..stesen 1-3 utk Head and Neck..stesen 4-5 utk neuroanatomy..stesen 6-10 utk Abdomen and Pelvis..stesen 11 utk Radiography..

suasana mase spotting..sagoff sorang xpakai baltoo(lab coat)..yg pakai baju hitam tu..hehe

Untuk stesen 1-10..setiap satu stesen ada 2 soalan..pastu dia tnya la relation ke blood supply ke, nerve supply atau ikut2 dia nk tnya ape..spt yg terkandung dlm buku..


belah kanan utk budak laki..

Utk stesen 1 aku jwb stylomastoid foramen and carotid canal..stesen 2, axis vertebrae and odontoid process..stesen 3, vagus and lingual nerve..stesen 4, medulla oblongata and pons..stesen 5, central sulcus and lateral sulcus..stesen 6, parotid and sublingual(sepatutnya submandibular)..stesen 7, thyroid gland and stesen 8, spleen and left kidney..stesen 9, abdominal aorta and stomach..stesen 10, rectum and urinary bladder..


Jawapan kat ats tu mungkin xmengikut susunan..sbb aku pun dah xbrp igt..utk subquestion aku xtulis kat sini..panjang retek..ada 2-3 tempat jugak yg aku salah..tp xpe..masih ade waktu utk written..

belah kiri utk akhawat..xleh campur..ikhtilat..hehe

Begitulah lebih kurang utk spotting anatomy ni..tahun dpn suasana ini mungkin dah xde..so, saje je aku buh kat blog ni..sebagai kenang-kenangan..hehe..ok..tu je la utk kali ni..


Salam


p/s: kredit utk faris utk gambar2 kat ats ni..gambar2 kat atas ni faris ambik guna handset dia..


6 comments:

HafizAdam said...

woi aku pun x pakai labcoat gak..
pesal sagoff dapat name sorg?

huah3

madsha_88 said...

sori r denmat..aku xnampak ko smlm..hehe..

kalau aku nmpak ko smlm..pasti ko yg dpt name..haha

PEMENANG said...

denmak raje capub..hakhak

As said...

bukankah kalo pakai overcoat lg mudah time practical exam.

Sebab leh sumbat pen pemadam pensil kalkulator bla3 dalam poket overcoat dan senang capai.

Itu sebab patik pakai jugak, selain sebab rules. Heh.

Ke camne?

madsha_88 said...

to pemenang:

ko pun same gak..org tranung mmg suka capub kot..haha..

to nmz:

patik pakai sbb hampir sume dak melayu pakai..rase cam bersalah lak kalu xpakai..

dak arab selamba je xpakai time xm..

PEMENANG said...

weh..slambe je..bengang betol