Thursday, October 25, 2007

Cukup Sebulan dan 28 Oktober 1988


Cukup Sebulan


Hari ni 25 hb 10 2007, maka cukupla sbulan aku duk kat mesir ni(utk tahun 2 la)..meninggalkan tanah air dan keluarga tercinta nun jauh disana..dan kalaulah bukan kerana mai ke mesir ni utk belajar, maka tidaklah sesekali daku ingin berpisah dengan mereka semua..rindunya hati ini, Tuhan sajalah yg tau..haha..erm,xtau la aku..kabar2 xkabar, cukup dah sbulan..study xtau kat mane lg..klu nk kira azam la..dah mcm2 azam dah..azam baru la konon, tp satu pun xjln..haha..ari tu masa bulan posa,bajet nk studi lps raya, tp skrg ni, lps raya pun xstudy gak..parok2..pastu bila exam da dkt, buat2 terkejut la plak..eh,dah exam la..cepatnyer!baru la terhegeh2 nk stadi..haha..ni la pekdahnye main tangguh2..


Saje je aku tulis ni..nk bgi semangat kat aku yg mls tul ngn study ni..klu genius mcm nash ngn damak bleh r xnk study pun..hehe(tp damak..masyaAllah Tabarakallah..study byk giler..cuak aku..haha)..xpe la yg lps tu, lps la..ari ni aku nk berazam skali lg..hehe..tahun ni mak aku pesan suh dpt mumtaz..ni dak, asyik bgi kat org jek..bila nk ambik kat diri sdiri..haha..jd,kene study leklok r tahun ni..so,pasni aku nk study sungguh2 dah,xmau lagho dah, xnk tangguh2 dah..haa!jaga ko damak..tahun ni aku nk mumtaz gak..hehe..moga2 azam kali ni menjadi la..insyaAllah


Abis setajuk..masuk tajuk kedua lak..hehe


28 Oktober 1988


Ni isu sensitif sikit..klu org lain, malu nk ckp pasal mende ni..(malu xbertempat!)..tp dah aku xmalu nk wat cane..aku ckp la..hehe..klu nk tau..ni la, ari pertama aku masuk ke alam dunia ni, setelah lame duk di alam rahim..duk lame2 dlm tu bosan gak wei..hehe..jd aku pun keluar la..aku lahir ari jumaat..mak aku kate la, org lain sibuk2 nk g semayang jumaat, aku plak sibuk2 nk kluar..kecik2 dah nyusahkan org..hehe..ni megikut cerita la..aku xigt pun mase tu..org kate,klu lahir ari jumaat mati pun ari jumaat..tp ni org kate..bukan Tuhan kate!..klu mati ari jumaat plak, terlepas azab kubur..ade hadis tu..alamak!!esok ari jumaat la..takutnye..


Nabi SAW bersabda:


Tiadalah seseorang Islam yang meninggal dunia di hari atau malam Jumaat, melainkan Allah memeliharanya dari fitnah kubur


Moga2 kita semua mati pd ari jumaat..hehe..bukan la aku ckp pasal mati2 ni sbb aku nk mati..mane ade..kawin pun dak lg ni..xkan nk dah nk mati kot..haha..rugi woi!!..tp klu nk mati, mati jugak..kalau la aku termati, mintak maaf la semua ya..ai,takut jugak aku ckp pasal mati2 ni..mmg r..pasal tu la Nabi suh igt mati..org yg paling cerdik adalah org yg igtkan mati..hadis klu xsilap aku..


28 Oktober 2007..haa, ni 3 hari je lg(ari ahad ni la)..maka genapla umur aku 19 tahun duk atas muka bumi Tuhan ni..19 tahun ni kira muda lg la!!..faris da tua sbb da masuk puluhan..hehe..aku baru belasan..haha..merepek tul..saje je ni, aku ckp awal2..mane tau kan takut2 ade org nk bagi hadiah ke..hehe..free2 la aku dpt..jd,pd yg nk bgi hadiah tu, jgn susah2 r..bagi jek..hehe..walaupun aku bukanla ber ‘jelar’ sgt nk hadiah dari korang..haha


Dah3..merepek lak mlm2 ni..nk g studi lak..azam baru ni..ari ni kuliah kul 8 sampai kul 4 walaupun balik sebelum kul 3 lg..penat dowh..nk tdo ke nk stadi ni..erm..


Moga2 dgn kemeningkatannya umur aku kali ni, menigkat jugak la keimanan dan ketakwaan kpd Allah, Tuhan yg telah menciptakan Aku dan segala-galanya dan jugak menjadi semakin matang dari hari ke hari seiring dgn usia yg makin bertambah ni..Amin


p/s: esok pilihanraya perubatan mesir, so jgn lupa undi abg kadir na! dan tahniah dan takziahla kpd yg bakal menjadi ajk kali ni!


No comments: