Thursday, November 29, 2007

Terima Kasih Pak Lah

Haa..nape tibe2 aku nk time kasih kat pak lah ni..buang tebiat pe?..sebenanya gini..saje je aku nk ucap terima kasih kat dia kerna hari Isnin(26 Nov 2007) baru ni beliau telah sudi utk datang kat mesir ni lawat pelajar2..dan juga utk merasmikan program karnival kerjaya timur tengah..walaupun dia byk kerja lain sbenarya..oleh kerana dia datang jugaklah aku dapat 3 hari cuti berturut2..haha..kan best tu..tp yg xbes nye kls akan diganti..hampeh tul!!..


Juga
, saje nk ucap time kasih awal2 kerna dia juga telah sebut agar elaun sara hidup pelajar kat sini dikaji..harap2 naik la kali ni..dah berapa orang pegawai dah yg mai dan telah menyebut perkara yg same..namun elaun ttp xnaik2 malahan makin sikit..jd, dgn kehadiran pm sendiri ni..xkan tak naik lg kot..insyaAllah la kali ni..klu xnaik gak..malu r pm..hehe..



cuba tgk betul2..tgk leklok r..bukan super impose ni..hehe

dari kiri..datuk duta,datuk syafie apdal,pak lah,datuk pa..gamba xberapa jelas..

Sbenanye niat sbena aku ucap terima kasih kat die adalah kerana dia telah sudi bergambar ngn aku pd hari tu..hehe..aku mintak ngn dia utk bergamba..kiranya aku dah ckp la ngn pm tu..walaupun 2-3 patah je..bukan la nak bersohor sgt..tp sikit2 tu ade la..hehe..klu aku nak bersohor pun ape salahnye??..tul tak paid, faris, pemenang, yus??..jgn jeles r..hehe..xkan aku nak bersohor aku bergambar skali ngn pak lah pun xleh..korang knl x pak lah tu sape??..die tu..perdana menteri malaysia, pengerusi oic lagi, pengerusi umno lagi..dpt bergamba ngn die kali ni..mesti la nak bersohor..tp xde la sampai nk frame kan gamba tu..hehe


baruku tahu betapa ramainya umat melayu kat bumi mesir ni..

ngn presiden pmram..us hairul nizam


Secara xdisengajakan je sbenanye..lps dia semayang zohor tu..aku terus ikut die g round booth2 kat situ..kiranya aku round skali ngn pm la hari tu..mane xbangganye..haha..dah la tu pasal pm..orang lain lak..sbenanya sebelum ikut pm tu aku jumpa ngn Datuk Zainudin Maidin @ Zam dulu..ala yg duk bising2 kat al-jazeera tu..xde la bangga sgt aku ambik gamba ngn die..tp saje je dah kebetulan terserempak ngn die..alang2 ambik gamba terus..hehe

ni la Zam..yg bising2 kat al-jazeera tu..

ni pulak datuk mustafa mohamad..menteri pengajiaan tinggi..


Selesai round booth ngn pm tu g la makan..tp xde la bes sgt..kira ok la..nak balik..dlm nak balik tu..tibe2 lak jumpa datuk pa..ape lg..ambik gamba la sekeping!!..hehe..borak2 ngn die jap..aku tnya dia..Datuk sihat ke?..die kate ade selsema sikit..pastu dia tnya aku, dulu kat kelantan skolah kat mane(sbb aku pakai baju yg ade bendera kelantan)..aku punya gelabah, aku jawab sekolah mara..haha..gelabah giler..hehe..pastu aku ckp la maahad..die kate..maahad muhammadi ye??..aku jawab, ye la..hehe..die knl gak skolah aku..oleh kerana jumpa ngn die, make aku xjd balik la..sbb pastu slot dia berucap lak..


abis semua orang aku nk bergamba..ape la!!

ngn afiq..

Walaupun aku bangga bergamba ngn pm..itu tak bermakna semua perkara yang dia buat tu, aku mesti sokong dan tak semua aku mesti bantah..aku sokong yg benar je..contohnya baru2 ni..dia lancarkan ecer kat kelantan..projek yg menelan belanja 100 billion lebih klu xsilap aku..terima kasih la..kesimpulannya disitu, kelantan yg dikaitkan dgn segala macam kemunduran dan tiada pembangunan selama ini bukanlah kerana kerajaan negeri yg gagal mentadbir negeri tetapi kerana kerajaan pusat yg tidak membawa pembangunan ke kelantan..tugas membangunkan negeri merupakan tugas kerajaan pusat, kerajaan negeri dan pihak swasta ataupun tugas bersama..klu nak harapkan kerajaan negeri sahaja..mampus r..


nah..cuba tgk skali lg!!..tgk betul2 la..

hari yang sungguh menyeronokkan..hehe


Ok.la tu..lain kali la plak

Salam


3 comments:

ai said...

k,
mu taw ko pasal ecer tu?
geger kat klate pasal ecer...
kuncu2 paklah pakat kata nikaziz tak kenang budi..paklah nak bawak pembangunan ke kelantan tp nikaziz menyindir...
mu bkk la video pasal ecer kat klate dan dengar la ape nikaziz kate....lucu seyh...paklah ingat org klate ni bodoh kut...
*pengajaran : think before u speak @ lebih tepat lg promise!

PemudaPC said...

Aaaiiiii.....!!!!!Guano napok minat mena ko pok loh ni,takdok ore nk ambik gamba dgn 'zam'demo jah....demo la antara ore pelik atah bomi ni..........PemudaPC.Blogspot.com

madsha_88 said...

sajo jah ambik gamba..pelo2 dio mai..ambik gamba sekeping..kebetulan jah tu..