Saturday, August 28, 2010

Mahasiswa Tidak Matang?


mungkin sebab ni kot tv3 xnak uplaoad versi penuh kat websitenya!

Salam Alayk..

masih tiada mood lagi nk tulis panjang2..

saje nk promote saifuddin si "gerombolan" lagi..nk bg pemenang marah lg..hehe

bagi aku, kalau benda yg 'ingin dibawa' itu membawa kebaikan kpd umum, tak kira la dari gerombolan ke, umno ke, DAP ke, PAS ke, wahabi ke, salafi ke dan ape2 lg la..ape salahnya kita sokong, kan?..

tp kena ikut situasi jugak la!..hehe..

barulah politik matang orang kate!!...

sebut kata matang ni..satu fakta menarik yang dibawa oleh saifuddin yang saya rasa mampu untuk membuka mata kita semua, lebih2 lagi mahasiswa!..

Katanya, definisi matang digunakan dalam undang-undang.

“Contohnya, dalam kes rogol, wanita berumur 16 tahun dikira matang untuk melakukan hubungan seks; dalam kes jenayah, orang berumur 18 tahun tidak lagi dibicarakan di mahkamah juvana; dan orang berumur 21 tahun layak mengundi.

“Jika wanita berumur 16 tahun dikira matang untuk melakukan hubungan seks dan seseorang berumur 18 tahun dikira matang untuk berhadapan dengan undang-undang jenayah, dan katakanlah kedua-duanya tidak memiliki kelayakan untuk menjadi pelajar IPT, maka, adakah wajar untuk mengatakan bahawa pelajar IPT, yang lulus SPM atau STPM atau setaraf dengan cemerlang dan mendapat CGPA yang cemerlang di IPT, adalah tidak matang jika dibandingkan dengan mereka?” katanya.

makanya, tohmahan bahawa mahasiswa tidak boleh berpolitik kerana tidak matang adalah sangat menghinakan!..

maksud mudahnya, matang itu hanya diperlukan ketika memuaskan nafsu seks sajalah..bila masuk bab politik dan negara maka matang itu pun hilang la secara automatik!

kah..kah..kah..

patutla ramai buang bayi, terlebih matang dah kot!

kah..kah..kah..

soalnya mengapa?..

jadi ikuti penjelasan saifuddin kpd MT UMNO dibawah ini!

Saifuddin perjelas MT Umno 30 alasan nafi hak mahasiswa berpolitik



p/s : tabik sama saifudin!




4 comments:

PEMENANG said...

wei slambe letak nama aku wat malu ja...

yela2 btol apa ko cakap kat atas tu...aduiyai

pos ni aku setuju 100%

saye said...

pemenang bajet laen dr yg laen. itula yg dpt saye simpulkan. chill bro!

PEMENANG said...

apa2 la ko saye aih......da la x letak nama ....kutuk aku plak ...isk2

idea2 dalam blog ni kena la direspon barula jadi komunikasi 2 hala

kalau x kesian la madsha cakap sorg2 dalam blog dia..apa la.......

janganla takut nak lontar idea kalau berbeza......

lagipon ada beberapa idea yang x berapa betol bagi aku ...so aku kena betulkan supaya orang lain tak tersilap......ini pada pandangan aku la

PEMENANG said...

orang jenis cam madsha yang suka mencapub kena lawan dengan org cam aku jugak jenis mencapub.....apa la