Thursday, April 21, 2011

Keris : Simbol Melayu Yang Membebalkan?

umno

perkasa

isma?.. superimposed kot?




p/s :

1) trio ni!.. tp bukan dato T.. hehe

2) oit, org xpakai kerih da zaman skrg!

3) ade org bg gmba ni, sy xcari ye!.. :D

4) alamak, bukan superimposed la! huhu

5) yg dimaksudkan dgn keris itu adalah keris seperti dalam gambar2 diatas, keris semata-mata keris xdak masalah apa pun!

dan sy bukanlah golongan "malays skepticism!)
:)




6 comments:

hemophilus said...

jwb jgn xjwb...

Anonymous said...

kesian. sempitnya pemikiran. hati penuh dendam dan benci. Apakah kebaikan yang boleh dapat dari post ni?

Abang Ikhwah said...

Banyak kebaikannya, seperti mana ISMA kata pada DAP, yang punya agenda jahat, apabila ada pimpinan DAP tak puas hati dengan PAS. Begitu juga orang awam menilai ISMA, yang agak busuk dengan berhujah tektik melayu, dan mengaku sebab ISMA pejuangkan melayu, barulah parti politik lain berfikir soal Melayu. Padahal ada parti lain seperti PKR dan PAS, dan lama perjuangan Isu Melayu. Soalnya. KENAPA SEKARANG ISMA NAK BERCAKAP SOAL MELAYU? Saat UMNO kuat dulu. Ada ke nak cakap Pasal MELAYU ni? ke nak kata DAP lak.. acecei..

Adam Lee said...

saya nampak, perkara ni bukan sekadar isu politik rebut kerusi. Ianya pasal kemaslahatan Islam yang terhakis di Malaysia.
Dulu, isu keistimewaan Melayu dan Islam seolah-olah isu taboo untuk dibincangkan apatah lagi dicabar. Benda ini perlu kita jaga sebab bangsa Melayu memikul Islam di bahu mereka (dari konteks Malaysia). Bila Melayu jatuh, Islam akan turut jatuh.

Tapi sekarang Melayu dah tak kisah pasal benda ini. Takut dikata racist. Lalu persatuan2 tertentu cuba cabar keistimewaan ini. Isu Lina Joy, kalimah Allah dalam Quran, Bible dlm BM... padahal orang cina india tak perlukan pun bible dlm BM. Sekadar mencabar Melayu. Melayu pula kata takpe. OK je. Jadi, isu sebenar bukan isu melayu, tapi isu menjaga Islam.

Akhirnya, persoalan akan berbalik samada kita buat amal atau tidak. Allah kata, kalau kaum itu dah tak nak buat amal dakwah, Allah akan tukar degan kaum lain. Dan kaum ini takkan jd mcm kaum sbkm ni.

Anonymous said...

Err...post nie boleh jadi sebahagian daripada amal ke??

Anonymous said...

haha... takde keje... org len duk sibuk buat amal dakwah.. hang duk sibuk mengutuk dan mencaci...

balajar jauh2.. tapi, perangai macam budak2.. matang skit dei...