Saturday, October 31, 2009

Ini Wilayah Kelantan!


suasana di stadium sultan muhammad, kota bharu

Kelantan buat pertama kalinya setelah 39 tahun akan beraksi di final piala malaysia, kali terakhirnya pada tahun 1970 tetapi tewas kepada Perak..

Hari ini, setelah menewaskan perlis 3-1(aggregat 5-1), sekali lagi kelantan akan ke final piala malaysia samaada akan melawan negeri sembilan ataupun terengganu..

Dijadualkan final Piala Malaysia tahun ini akan di adakan pada 7 hb november di stadium nasional bukit jalil..

Saya sepertimana tok guru, tidak bersetuju dengan provokasi-provokasi serta berpesta mercun oleh penyokong-penyokong kelantan(lihat youtube diatas, sangat tidak bertamadun!)..kata tok guru, nak tengok bola tengokla, apo main-main mercun ni!

Juga, tak bersetuju juga dengan penyokong-penyokong yang membawa bendera parti, tok guru tegur juga hal ini!

Akhirnya, andailah Kelantan menjadi juara Piala Malaysia tahun ini(mudah-mudahan), janganlah ianya dijadikan modal politik murahan orang-orang tertentu!

Janganlah ianya dijadikan modal politik untuk menaikkan semula Annuar Musa di persada politik negeri kelantan! Wang PPRT 36 juta yang disonglapkannya..saya sebagai rakyat kelantan, sesekali tidak akan melupakannya!

Gomo Kelate Gomo!

p/s: terasa nak buat kerja gila je..nok tra ejas tiket balik malaysia, semata-mata nk tgk kelate lawan di final piala malaysia!..hehe..jom!

rakyat kelantan mana tak excited kan?..hehe..ini bukan perkauman! harap maklum!

No comments: