Wednesday, October 21, 2009

Perubatan Akan Cuba Mengadakan Majlis Pembacaan Kutub Sab'ah?


6. Dan (ingatlah) ketika Isa ibnu Maryam berkata: "Hai Bani Israil, sesungguhnya aku adalah utusan Allah kepadamu, membenarkan kitab sebelumku, yaitu Taurat, dan memberi khabar gembira dengan (datangnya) seorang Rasul yang akan datang sesudahku, yang namanya Ahmad (Muhammad)." Maka tatkala rasul itu datang kepada mereka dengan membawa bukti-bukti yang nyata, mereka berkata: "Ini adalah sihir yang nyata."


7. Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mengada-adakan dusta terhadap Allah sedang dia diajak kepada Islam? Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang zalim.


8. Mereka ingin memadamkan cahaya Allah dengan mulut (tipu daya) mereka, tetapi Allah (justru) menyempurnakan cahaya-Nya, walau orang-orang kafir membencinya."


9. Dia-lah yang mengutus Rasul-Nya dengan membawa petunjuk dan agama yang benar agar Dia memenangkannya di atas segala agama-agama meskipun orang musyrik membenci.


(Maksud petikan surah As-soff : ayat 6-9)

Intisari drpd ayat-ayat diatas adalah walau sekuat mana pun usaha-usaha musuh islam utk menyekat kebangkitan islam, Islam tetap pasti akan tertegak kembali. Ini merupakan antara ayat-ayat akidah! Dan kita mesti optimis dengan janji drpd Allah ini.

Apabila kita mengimbau kembali cerita-cerita daripada sirah nabawiyyah dan perjuangan baginda nabi SAW untuk menyampaikan risalah Islam kepada umat dan mengeluarkan umat daripada kegelapan jahiliah kepada an-nur..pasti kita akan dapati bahwa perjuanagn baginda nabi itu sangatlah tersusun dan strategik sekali..bermulalah drpd baginda kecil sehinggalah tertegaknya islam dgn penuh kegemilangan.

namun begitu, kegemilangan islam yg dicapai itu bukanlah semudah teori-teori bangsat yang ada seperti hari ini..sengaja tuhan ciptakan musuh-musuh dan rintangan-rintanagn yang tidak sedikit kepada baginda padahal boleh saja tuhan memudah kan urusan baginda. Tetapi tidak!

cuba kita fikirkan sejenak, apakah tuhan yang maha kuasa,yg menguasai kerajaan langit dan bumi, yg maha samseng dan memiliki segala sifat yg maha-maha sempurna itu "bodoh"!..Bodoh dalam erti kata sengaja meyediakan musuh kpd insan pilihan Nya itu utk menegakkan Islam. Islam yg mana Dia sendiri ciptakan!

Oleh kerana kita percaya dan yakin bahwa tuhan itu tidak bodoh malah mempunyai segala kesempurnaaan sifat maka selogiknya pasti ada sesuatu yg ingin dimaksudkan oleh Allah swt hasil daripada kesengajaan Nya mencipta musuh-musuh tersebut.

ya tak ya dapatlah kita simpulkan bahawa musuh dan rintangan itulah yang merupakan sunnah kepada sesebuah perjuangan!

kutub sittah vs jpmk?

tadi sy terbaca blog us hairulnizam, berkenaan majlis pembacaan kutub sittah yg cuba digagalkan oleh jpmk..

dalam blognya dptlah sy rasakan betapa puas dan bersyukurnya beliau kerana pmram dapat juga menjayakan majlis tersebut walaupun banyak pihak yg ingin menggagalkan!

sebenarnya ada 2-3 orang sahabat bertanya kpd saya tentang isu ini..tetapi sy nyatakan sy tidak tahu dan tdk cuba utk ambil tahu! (adakah aku juga terkena virus aku tidak pedulisme?)..(pesal la tanya aku, macamla aku ni serba tau!haishh)

tetapi sy baca jugak blog ustaz-ustaz pmram..dan drpd pembacaan tersebut dptlah sy sebut kpd yg bertanya bahwa jpmk sengaja cuba menggagalkan majlis kutub sittah..yg mana prof jamil juga terlibat dlm menggagalkan usaha murni pmram itu!..

apabila ditanya pihak jpmk mengapa berbuat demikian, mereka jawab kerana pmram tdk memberitahu pihak mereka terlebih dahulu, itu sahaja..

tetapi ini berita dari sebelah pihak saja..kesahihannya sy tidak tahu dan tidak pasti!

dan kesimpualan yg sy buat adalah seandainya benarlah pihak-pihak terbabit sengaja cuba menggagalkan tanpa sebarang sebab yg munasabah..maka sedarlah betapa jijik dan kotornya kerja-kerja kamu itu!..jijik kerana cuba memadamkan risalah islam drpd disebarkan..

begitu juga dgn pmram, seandainya pmram sengaja mereka-reka cerita, maka sy memohon kpd Allah agar menghinakan PMRAM diatas dunia ini lg!

sy sebagai org yg xmengambil tau sgt pasal isu ini ingatkan program ini telah gagal..gagal kerana digagalkan..tp rupanya tidak,,pmram ada backup plan nya sendiri dan ternyata alhamdulillah berjya jugak pmram melaksnakan..siap mufti kerjaan mesir turun padang lagi tu!

akhirnya, berbalik kpd ayat-ayat dipermulaan td maka dptlah sy rasakan betapa benarnya janji drpd Allah itu..bahawa risalah islam ini tetap juga akan tersebar walaupun orang-orang musyrik membencinya!

Dan sekiranya Allah lah yang menjadi penolong kamu, maka tidak ada sesiapa pun yg dapat mengalahkan kamu!

Tahniah kpd PMRAM!
Satu Fikrah, Satu Amal!

p/s: berkenaan dgn tajuk, maafkanlah sy kerana itu stail sy!..hehe..kerana sy sgt jelas bahawa disini adlh ruang peribadi dan sy bebas melakukan apa saja selagi mana tidak bercanggah dgn ajaran islam!

yg kedua..jgn lah ada pihak yg jeles dgn pmram kerana berjaya menjayakan program segempak itu..seraya cuba buat prog yg lg gempak drpd pmram atas hanya kerana kami juga mampu buat prog segempak itu..mana la tau kan kot2 ada persatuan lain nk anjur kutub sab'ah pulak lps ni kan?..maaf ya, sy tak kata kat sesapa!..hehehe

ada orang tanya pesal sab'ah..ye la kan, lps sittah, sab'ah la pulak!

8 comments:

PEMENANG said...

xpe madsha..berhedonisme..tengok cite korea jepon dan main pes serta dota lebih baik dari membaca dan ambil tahu hal ehwal sekeliling.....membaca bukannye bagus....membaca menyebabkan kite jadi org yg banyak teori tapi tak buat..baik x yah membace

JOM LA KITE BERHEDONISME.....

xyah membace
xyah kritik
x yah komen
x yah pening2 hidop pon sronok kan

x gitu?

wakaka(gelakkejam)

PEMENANG said...
This comment has been removed by the author.
madsha_88 said...

lebey baek kite terus bekerja sebab kite kaum yang bekerja...

haha..cam knl je ayt ni..
so, marilah kita sama2 bekerja!

wakaka..gelak kejam gak..(eh, pesal aku tiru ko..haha)

HafizAdam said...

membace gile2 cam pemenang, tapi dapat rasib tahriri, tetap kne hantar balik Malaysia.
tp kalu bekerja gile2 macam madsha, pastuh dapat mumtaz, tetap dapat naik tahun.
haha marilah bekerja.

PEMENANG said...

bertaubatla denmak....

PEMENANG said...

tarik balik komen aku....yg ke2

tapi mengekalkan komen pertama

KEMPEN MARI MEMBACA........

Mr W. A. A. said...

huh! ni sorg lagi. Prof. Jamil? Aku kat tengok kat bizcard dia pun tak ada nyeh gelaran akademik tu. Aku heran dgn stgh2 org Mlysia di Mesir ni yg memandai-mandai menaikkan pangkat yg org tu sendiri pun tak ada. Institusi mana pula yg bagi si Jamil tu Profesor? Mula-mula dia datang, org address dia dalam majlis-majlis dan kertas kerja sbg 'Dr,' kemudian lama-lama sikit, 'Prof Madya,' kemudian ni 'Prof' pulak? Menurut Ahmad Fadzli Yusof, 2007, gelaran Profesor hanya dipakai apabila seseorang tu ada affiliation dgn mana-mana universiti ata institusi2 ilmiah tertentu. Jangan kita terlibat sama dengan menipu masyarakat dgn gelaran-gelaran sosial sebegini. Buruk padahnya! Dari segi protokol pun salah!

madsha_88 said...

protokol "xpenting" disini..

yg penting bila sebut prof jamil tu, merujuk kpd prof jamil jpmk tu la!

mana la aku tau dia punye bizcard tu..

pape pun, sori atas kejahilan diri!

to pemennang:

eh,jap..pemenang pesal ko delete komen tu..bes ape?