Monday, March 30, 2009

Aku Hairan?

dimana bumi ku pijak,
disitu islam ku junjung..


alang-alang menyeluk perkasam,

biar sampai ke pangkal lengan..

aku yg kehairanan..


Salam Hairan..


dalam semua sibuk2 nk buat hairan situ hairan sini..aku pun nk hairan jugak lah..boleh x ni?..klu xleh..pegang mouse dan klik close pd browser anda..abis cerita..hehe.

tujuan post ni adlh utk membela diriku jugak mcm pmng..hehe..

pertamanya..aku hairan dengan org yg boleh berlapang dada dgn taadud jamaah tp xleh berlapang dada ngn aku yg pening ngn taadud jamaah..kononnya apa yg aku buat ni kerja sia2, xmendatangkan amal, boleh buat perpecahan dan sebagainya!..

padahal aku xbuat jemaah baru pun..aku baru bertaadud pemikiran saja..xkan itu pun salah?..adakah taadud pemikiran lebih besar effectnya drpd taadud jamaah..aku rase aku xlah sehebat itu..hehe

aku hairan
ngn budak2 isma ni..pesal la korang takut aku sebut pasal isma2 ni?..kalau korang yg berada dipihak yg benar, usah la takut..ingat lah bahawa Allah bersama orang2 yg benar!..setakat hari ni, aku rase la xde lagi aku kutuk2 isma dlm blog ni..tul tak?..jgn la takut..hehe

aku hairan jugak
org yg tuduh aku pro pmram(aku jemaah JPA la woi..hehe)..disebabkan link ini ISMA satu pendedahan ..ramai yg tegur aku..padahal link tu org isma sendiri yg hntar(xperlulah dinyatakan siapa!)..

aku hairan..perpecahan tu apa?..amal tu apa?..tarbiah itu ape?..lapang dada tua ape?..ISMA tu ape..hehe

Letih dah aku hairan!.. Tukar cerita pulak.. Aku xhairan la pulak

Contohnya org nk kutuk2 aku..ko tu bodoh..haha..baik la ko study drpd buat bnda2 xberfaedah ni, budak isma tak terjejas pun dgn ko wat mende2 ni..merka tetap akan isma jugak..

aku xhairan pun, mereka nk kutuk aku..sbb mereka ada cara berfikir mereka sdiri..dah mereka tgk ape yg aku buat ni salah nk wat camne..usahlah aku hairan!tul tak?

aku xhairan pun mereka nk jadi isma smpai mati pun..dah begitu cara mereka fikir..

aku jugak tidak bodoh utk suruh mereka bubar isma dan masuk pmram!..aku rase aku tidak la sebodoh itu..rasenye la..hehe

Sebenarnya!!.

Ustaz2 yg xbagi aku masuk isma dulu ade ckp..nanti dah lama kat mesir ni enta tau la sbb ape ana xbgi masuk isma ni..aku tnya dia xjwb la pulak..dia suh cari sdiri..

skrg ni aku rase aku dah tau..haha..tu la pentingnya menkaji..hehe..(aku membela diriku lagi)..nantikan post lepas2 ni..sabar ye..hehe

kepada org yg cuba2 nk sekat aku drpd meneruskan benda2 ni..sila baca ape yg tok guru tulis ni!..

Kita perlu ingat, apabila manusia disekat, manusia akan menjadi bodoh. Bagi kerajaan yang taghut, mereka akan seronok. Inilah puncanya yang menimbulkan pilihan di blog-blog. Sebelum perasmian blog ini pun telah timbul berpuluh-puluh blog. Manusia tidak boleh dikongkong daya pemikiran mereka kerana ini soal fitrah. Ia tuntutan semula jadi naluri setiap manusia, Sebagaimana air yang turun daripada gunung, jika ia disekat, dalam jumlah yang sedikit ia akan menjadi kolam. Air yang statik akan menjadi sarang tempat kediaman nyamuk dan serangga yang berbahaya. Bila air sudah banyak dan disekat juga, ia sama ada boleh melimpah dan merosakkan kehidupan atau menyerap masuk ke lapisan bawah tanah untuk melahirkan mala petaka atau air yang banyak akan membentuk suatu daya tolakan yang akan memecahkan tembok sekatan ingin membebaskan diri untuk kembali kepada fitrah asal kejadiannya yakni keperluan untuk bersoal jawab dalam mencari kebenaran yang hakiki.

nk baca lanjut sila ke blog tok guru..andai kita rasa kita dapat sekat org drpd berfikir kerana kita rase mereka silap, maka itu merupakan kesilapan jugak!

mengenai cerita isma ni, aku just nk tau cerita sebenar saje..mengenai kewajaran utk letak diblog ataupun tidak..maka itu adalah pilihan aku..so, sila lapang dada lah..

Sebenarnya aku tak hairan pun!..haha

2 comments:

Jackster® said...

salam alayk..

luahan hati btol nmpk hehe
rilek ar madsha, adat ar bile isu tu kontroversi, ade pro n cons, ade org sokong ade yg x,
bagos ar ko buat kajian smpai p jmpe pres isma sndiri, respect2, jawh lagi baek dari ckp2 kosong @ kutuk2 belakang haha

madsha_88 said...

mane ade luahan hati..hehe

aku hairan dgn org yg buat2 hairan r..

xpaham tul!