Thursday, May 6, 2010

Kerana Cinta Aku Berbicara..


Firman Allah SWT yang bermaksud : Di antara orang-orang yang beriman itu ada orang-orang yang menepati apa yang telah mereka janjikan kepada Allah; maka di antara mereka ada yang gugur. Dan di antara mereka ada (pula) yang menunggu- nunggu dan mereka tidak mengubah apa yang telah dijanjikannya itu.. (Al-Ahzab : 23)


Telah ku rela nama dan diri menjadi sasaran
Kerana cinta, aku berkorban
Telah ku rela segala tohmahan bermaharajalela
Kerana cinta, aku terpaksa

Kerana cinta jua aku berbicara
Dengan nada insan terluka
Meluah rasa, meluah fakta, mencedera jiwa
Semuanya kerana cinta

Biarku tanggung rasa derita
Asalkan agama, selamat akhirnya
Yang membantah, hanya berfalsafah
Kerana bimbang suapan harian

Dengan menjual nama Tuhan
Lalu kebenaran disingkirkan
Demi hidangan belian pendustaan
Namun aku yang sengsara zahirnya

Redha telah pun penuhi jiwa
Dalam keletihan ini, Aku bahagia

Kerana,
Pada kebenaran itulah terasa nikmat syurga.


Aku Rela!
Munsyid : Al Gebra
Lirik : Dr. Mohd Asri Zainul Abidin
Download : Click Here!


No comments: