Monday, May 3, 2010

Beruk Putus Tali : MSO Lambat 4 Bulan!


Kalau saya lah, saya tak suka semelih beruk! Lebih baik semelih tuan kepada beruk tersebut! Kerana saya yakin beruk tersebut ada tuan! Tak mungkin beruk boleh sesat kedalam pokok pas kecuali ada tuan(orang dalam) yang memasukkannya! Semelih beruk wat apa! Baik semelih tuan beruk!

petikan daripda entri lama!..baca disini!.. http://madsha88.blogspot.com/2009/11/baru-sekarang-tgna-mengaku-wujudnya.html

*******************

Salam Alayk

Pertamanya saya ingin minta maaf kepada diri saya sendiri, kerana pada hari ini saya telah mungkiri janji saya sndiri iaitu untuk tidak lagi ulas pasal politik diblog ini..maaf ye sayang!..hehe

Bukan kerana saya tidak mengiktiraf politik itu sebahagian daripada islam, tetapi kerana kotor dan jijiknya dunia politik malaysia hari ini, sehingga saya rasa macam dah tak dapat nak bezakan yang mana betul yang mana salah, yang mana tahik yang mana nasi!

orang tua-tua kata kalau tak tahu baik duk senyap-senyap!..molek-molek orang tak tahu kita ni bodoh, jadi tak pasal-pasal orang tahu!..tapi bagi saya takut bodoh pun bodoh jugak!..igt tu!..huhu

kadang-kadang terasa juga saya sebagai seorang rakyat malaysia yang cintakan keamanan (perghh..haha) bagai diperbodohkan dan dipermainkan begitu saja oleh pemimpin-pemimpin negara hari ini tak kira pas tak kira umno!..

last-last, saya pun ambik la keputusan utk tidak lagi cakap pasal politik di blog ini..perati dari jauh sudoh la!..wat sakit hati je!

tapi hari ini, seperti yang saya cakap kat atas tu sy mungkiri juga janji saya!..hehehe

hari ini balik dari kuliah cam biasa bukak laptop..biasanya perkara pertama selepas bukak laptop adalah bukan ym, dan selepas bukak ym...jeng jejeng!..bukak la pulak blog sendiri!..haha..kantoi!

pastu tgk kt blog list..tgk MSO da upadte blog!..biasanya dia update juga..tp xde la rasa nk komen apa-apa..tapi ari ni, dia ulas pasal beruk terlepas dikelantan..entah mengapa angin tiba-tiba berlago!..haha..belago angin ore kelate kato!..

sebabnya sy pernah cakap pasal beruk2 ni lama dulu!..link ada kat atas nuh!..sini bleh gak!..hehe

masa saya tulis entri tu ada la orang suruh delete, katanya kasar dan kurang sopan!..sy pun takut la jugak!..takut2 pun, bagi sy bila dah publish sesekali tak akan didelete lagi..apa nak jadi, jadi la!

jadi, sy tak nak ckp panjang (walaupun dah panjang..hehe) bolehlah saudara-saudara yang baca blog ini ke blog MSO.. http://msomelayu.blogspot.com/2010/05/panas-kepala-di-bawah-bulan.html

dan izinkan sy utk bersikap poyo sedikit pd hari ni (sikit je..hehe)..kerana pasal isu beruk-beruk ni da lama sy cakap dan ternyata MSO lambat 4-5 bulan daripada saya!..haha..jd, izinkan sy utk poyo sikit pada hari ini!..

dan akhirnya, sy juga pernah tulis begini pada entri sy tersebut..

Kalau semelih seekor beruknya itu, selepas ini 2-3 ekor lagi beruknya akan datang! Jadi, mengapa perlu semelih beruknya itu, baik semelih tuan beruk!

*********************


sy mintak maaf kerana kenyataan tersebut ternyata silap!..silap kerana kurang maklumat dan kurang juga fakta..silap disitu kerana sy sebut 2-3 ekor beruk tetapi 'hakikat' sebenarnya ada 12 atau 13 ekor ataupun byk lagi!..TASK FORCE 13..mereka tanpa segan silu menamakan diri mereka begitu!..

pasal TASK FORCE 13 ni lain kali ye sy ulas!..haha..dan diingat kpd semua pembaca bahawa maklumat ini hanyalah bersumberkan internet!..baca buleh tp nak percaya pandai-pandai lah guna otak sendiri ye!..

ok..itu saja!..wallahua'lam..


No comments: