Tuesday, January 5, 2010

Kerana Islam Hidup Saya Susah?

pakai tudung labuh kan bagus?..hehe

Ini kenyataan seorang artis tanah air..Baca leklok ye!

“Sejak bertudung saya sukar mendapat job dan saya rasa anda semua pun faham dengan situasi dalam industri kita ini. Kalau bertudung memang payah nak dapat job sebab itulah saya terpaksa buka tudung. Namun ia masih ada batasnya kerana saya tak akan sesekali berpakaian seksi atau ‘buka’ sana sini.

“Saya masih muda dan masih biasakan diri untuk bertudung. Orang boleh terus bercakap, tetapi selagi saya tahu apa yang saya buat itu betul ia tidak menjadi kesalahan pada saya. Lagipun soal bertudung ni, hal antara saya dan Tuhan.

“Walaupun saya buka tudung dalam drama, tetapi di luar saya tetap Anne Ngasri yang akan menjaga penampilan saya sebagai wanita yang bertudung. Saya berharap agar perkara ini tidak terus menjadi isu,” kata Anne


klik sini untuk berita penuh!

Rasa macam tak terkata dengan kenyataan tersebut!..Nak kata 'syirik', sy dituduh penghukum, nak kata 'bangang' kata sy tak beradab pulak!..pastu?

xpayah kata2 pape..duk senyap2..study2..hehe

ok2..sy xkata!..pape pun ni artikel us zaharuddin yg berkaitan!..klik utk baca!..
Tak Mahu Hipokrit, Akhirnya Bertambah Dosa

ok..itu saja

wallahua'lam..



p/s:

dia gadis bertudung labuh
hatiku tergoda tergugah
tak cuma parasnya yang indah
dia baik dia solehah

takkan habis ku berdoa
tuk jadi kekasih halalnya

6 comments:

PEMENANG said...

artikel yg bes

ranking 1st : buat baik dengan ikhlas
ranking 2nd: buat baik dengan xikhlas
ranking 3rd: buat dosa dengan ikhlas
ranking 4th: buat dosa dengan x ikhlas

camne ok x? pembahagian amalan ikut pale otak sendiri nih?

HafizAdam said...

aku da tulis kat sini. haha
Tidak Ikhlas Itu Bagus

PEMENANG said...

tapi kan mane bole buke aib org lain

kecualila kalo kezaliman yang melibatkan kepentingan umum..ke cane

macam harakah selalu ngumpat pihak yg buli rakyat

sian anne ngasri da la lawa pas tu org ngumpat dia plak

madsha_88 said...

to pmng :

sblum ko buat pembahagian tu, aku nk suh ko 'definasikan' dulu apa maksud ikhlas tu?


to denmat :

ko ni 'sesat dan menyesatkan!'..

insaf r!..hehe



p/s : pmng!..sbb dia lawa la kita 'ngumpat'..haha

PEMENANG said...

haha2
tu istilah sains orang kate ape eh

mende tu x wujud tapi kite ekstrapolasikan

mane ade org jahat ikhlas kite andaikan je la ade org wat jahat ikhlas

PEMENANG said...

hypothetical..baru aku ingat ..andaikan ade org wat jahat ikhlas

mende tu hypothetical la nak mudahkan pemikiran